עולם בלי סליחה

עולם בלי סליחה \ נחמה מור

היה היה מלך בממלכה מפוארת, שיום אחד הוא קם בשעה מאוד מוקדמת , התהפך על המיטה , התהפך על המיטה …ולא הצליח להרדם חזרה .

ולפתע שמע את הטבחית הראשית ,במריבה קולנית עם משרתת זוטרית .
המריבה להמשיך היתה יכולה ,ללא המשרתת הזוטרה  בקשה סליחה , והטבחית קבלה את הסליחה  והשתתקה וישר חזרה  לה לעבודה ….. ולמלך שלנו שהתהפך במיטה …..התחיל פתאום לשעמם נורא !!!!

ואז הוא התחיל לכעוס “הכל בגלל המילה סליחה …”אם המשרתת לא היתה אומרת אותה , שתיהם היו ממשיכות במריבה ,ולי היה מענין נורא  !!!!!

קרא המלך ליועץ המלכותי ואמר:
“אסור לאיש להגיד יותר סליחה החל ממחר “

בכל המדינה הוציא כרוזים , ותלו מודעות במדינה שלנו אין יותר סליחות !!!! ואיש או אישה שיתפסו אומרים סליחה יענשו על כך בחומרה !!!!!

בבוקר למחרת קם האיש השעון צלצל והוא נשאר  אדיש , לפתע התעורר מהר והבין שהוא לעבודה מאחר הוא נהיה עצבני , וכעס על הילדים והאישה . ורגע לפני שיצא הבין שטעה אבל אם יגיד סליחה , יענש בחומרה . ולכן הוא עזב את הבית בשתיקה …והאישה  נשארה פגועה, וממש לתפקד לא יכלה .
והילד שנדחף באוטבוס לתור  ואנשים אמרו לו “הי ילד חזור לאחור ” רצה להגיד סליחה וללכת לסוף השורה אבל הרי זה אסור, אז הוא רק הלך לסוף התור ,אבל האנשים כבר היו עצבניים ואמרו ” תראו איך היום הילדים לא מחונכים “”ואיזו חוצפה …” והילד שהצטער נורא …והבין שאכן טעה שתק כי אסור להגיד סליחה ונשאר עם רגשי אשמה .

אז באמת כולנו טועים מורים ילדים , הורים מנהלים אנשים ברחוב בחנות המוכרים , אבל שאסור להתנצל על טעות שקרתה מסביב קטסטרופה בלגן נורא.

וגם בממלכה ,,,,המשרתים רבים עם הטבחים  היועצים רבים עם השרים והכל מהומה אחת גדולה ,והמלך שמח כי מענין נורא !!!!והאנשים כועסים , ולא מתפקדים אכולים ברגשי אשמה ,חסרה להם מאוד המילה סליחה …כל טעות קטנה הופכת למהומה גדולה !!!!!

והממלכה לתפקד הפסיקה מרוב מריבות אין ארוחות , אין ישיבות ופתאום המלך רעב , אבל אין ארוחה כי כולם עסוקים במריבה אחת גדולה ….הארמון מאוד מלוכלך !!!!כי מרב מריבות לא זורקים את הפח .

והמלך שמבין שטעה , קורא מהר ליועץ המלכותי ,ובכח הצליח להוציא אותו מריב טפשי !!!!

והמלך צווה  בבקשה תגיד לכל הממלכה שמרגע זה מותר להגיד סליחה

וראו זה פלא לאט לאט הכל נרגע הדברים חזרו לשגרה .
אנשים נראו יותר שמחים את הסליחה הם יותר מעריכים

ותמיד שקורת מריבה הם ממהרים להגיד סליחה
לפני שהמלך יגזור גזרה משונה

נקודה למחשבה

אז מה אתם אומרים האם יש לסליחה זכות קיום בעולם?

תתארו לכם עולם בלי סליחה… בלתי אפשרי!
אז איך זה שאנו לפעמים שוכחים להשתמש בה?

למילים יש כוח והן עלולות להיות פוגעניות והרסניות מאוד.

ישנה רק דרך אחת להמתיק זיכרונות פוגעניים והיא דרך הסליחה והחמלה. זו הדרך להתגבר על רגשות כמו אכזבה, פחד, כעס, נקמה, בושה או אשמה, לצאת מתקיעות לעורר מוטיבציה ולהחזיר את ההקלה השחרור והשמחה לחיים. לחיים שלנו.

והסליחה הזו שאני כל הזמן מדברת עלייה, היא זו שמשחררת מחסומים ואנרגיה שלילית, את מה שלא צריך לשמור בגוף – את מה שמזיק וצריך להפטר. מה שלא סלחנו תקוע בפנים ומה שסולחים ומבקשים סליחה משחררים אותנו לחופשי.

אז אל תחפשו אותה בחוץ. השתמשו בה.

הסליחה הזו, משחררת “מטבעת חנק” את חיינו. והיא כמו “מזור לעיניים”, מכבה שנאה ומפנה מקום לבהירות, התחדשות ויצירתית. והיא שלנו ונמצאת איתנו כל הזמן, ובעולם שלנו הסליחה קיימת, רק שלפעמים שכחנו איך להשתמש בה.

איך להתמודד עם כעסים

איך להיות פחות עצבני

מידי שישי מפרסמת סיפור לשבת עם חיבור לפרשת השבוע ונקודה למחשבה… לחיים

להצטרפות לקבוצת סיפורים ותובנות לקבלת הסיפור לשבת

דילוג לתוכן